Daniil V. Muravskii

Assistant Professor, Marketing Department

 

 

e-mail: muravskii@gsom.pu.ru 

 

 

EDUCATION AND ACADEMIC DEGREES

  • Doctoral program, Graduate School of Management, SPbSU, 2013
  • Master of international technology and innovation management (MITIM), GSOM, SPbSU, 2010
  • MSc of Science in Business Administration, Lappeenranta University of Technology, Finland, 2010
  • Bachelor of liberal arts and sciences (major: economics), Smolny institute of liberal arts and sciences, SPbSU, 2008
  • Bachelor of liberal arts and sciences, Bard college, USA, 2008

 

RESEARCH

  • Brand management
  • Consumer behaviour
  • Marketing research and marketing audit
  • Service marketing

 

SELECTED PAPERS AND PUBLICATIONS (TOTAL — 19)

Papers in Academic Journals

  • Disruptive innovation potential of multi­sided platforms: case of digital books,  Journal of Innovation Management (IJMAI). 2015 (forthcoming). (with S. Yablonsky)
  • Принципы многосторонней  платформы, Инновации, 2015, Вып.3 (197) (ВАК) (with S. Yablonsky)
  • Восприятие потребителями брендовых альянсов, Вестник Университета, 2014, Вып.3 (ВАК)
  • Управление брендами в многосторонних платформах: роль совместного брендинга, Маркетинг и маркетинговые исследования, 2013, Вып.5. (ВАК) (with S. Yablonsky and M. Smirnova)
  • Оценка восприятия брендов потребителем, производителем и инвестором: развитие трехаспектного представления о капитале бренда, Вестник Санкт-Петербургского государственного университета. Серия 8. Менеджмент, 2013, Вып.3 (ВАК). 2013. (with M. Smirnova and O. Alkanova)

 

Papers in Professional Journals:

  •  Решение «исследовательского» вопроса посредством создания коллаборативных исследовательских платформ для студентов, Бизнес-образование, №1(35), 2014.

 

INTERNSHIPS ABROAD

  • Aalto School of Economics, marketing department, Helsinki, Finland, 2011-2012
  • LUT business school, Lappeenranta, Finland, 2009-2010

 

OTHER PROFESSIONAL ACTIVITIES

  • Vice dean, International relations department, RANEPA, Moscow, 2013-2015
  • Academic board member of Managers school, «Generalniy director» journal, 2014-present
  • Business analyst for international companies, 2009-present
  • Member of European marketing association, 2012-present
  • Member of British Association of marketing, 2012-present

 

Courses taught at GSOM

  • Service marketing (BA)
  • Introduction to marketing (MIB, MITIM, MCF)
  • Consulting projects (MIB, MITIM, MCF)

 

 

News