Publications of SPbU GSOM Faculty in Russian Academic and Professional Journals

Publications in Russian academic and professional journals are represented by publications in top national journals from the recently developed national database Russian Index of Scientific Citation (RISC, http://elibrary.ru/project_risc.asp), other academic journals included in the Higher Attestation Committee (VAK) list, as well as other academic and professional journals.

 

2013

 

No.

Author(s), Title, Journal (in Russian)

Author(s), Title, Journal

Vol., issue

Pages

Year

Journals Ranked 1 to 5 in Economics in the Russian Index of Scientific Citation

  1. 1.         

Андреева Т. Е., Сергеева А. В., Голубева А. А., Павлов Я. Ю.  Обмен знаниями между учителями средних школ и факторы, влияющие на его интенсивность, или Почему учителя делятся знаниями с коллегами? // Вопросы Образования

Andreeva T. E., Sergeeva A. V., Golubeva A. A., Pavlov Ya. Yu. Knowledge exchange between secondary school teachers: factors of intensity // The Journal of Educational Studies

Issue 2

154-187

2013

  1. 2.         

Арай Ю.Н. Социальное предпринимательство в начале XXI века: основные понятия и страновые особенности // Российский журнал менеджмента

Aray Yu.N. Social Entrepreneurship at the Beginning of the 21st Century: Key Notions and National Specifics // Russian Management Journal

Vol. 11, Issue 1

111-130

2013

  1. 3.         

Верховская О.Р., Дорохина М.В. Предпринимательские фирмы и создание новых рабочих мест в России: эмпирические свидетельства // Российский журнал менеджмента

Verkhovskaya O.R., Dorokhina M.V. Entrepreneurial Firms and New Job Creation in Russia: Empirical Evidence // Russian Management Journal

Vol. 11, Issue 1

19-40

2013

  1. 4.         

Латуха М.О., Цуканова Т.В.  Талантливые сотрудники в российских и зарубежных компаниях // Вопросы экономики

Latukha M.O., Tsukanova T.V. Talented Employees in Russian and Foreign Companies // Voprosy economiki (Economics Issues)

Issue 1

147-156

2013

  1. 5.         

Медведев А. Г.  Уровень интернационализации фирмы и эффективность ее деловых операций // Российский журнал менеджмента

Medvedev A. G. The Degree of Internationalization and Firm Performance // Russian Management Journal

Vol. 11, Issue 4

53-70

2013

  1. 6.         

Муравьев А.А. О научной значимости российских журналов по экономике и смежным дисциплинам  // Вопросы экономики

Muravyev A.A. On Scientific Value of Russian Journals in Economics and Related Fields  // Voprosy economiki (Economics Issues)

Issue 4

130-151

2013

  1. 7.         

Ребязина В. А., Смирнова М. М., Кущ С. П.  Портфельный и эволюционный подходы к построению взаимоотношений российских компаний с партнерами // Российский журнал менеджмента

Rebyazina V. A., Smirnova M. M., Kushch S. P. Portfolio and Evolutionary Approaches to Building Relationships with Partners: The Case of Russian Companies // Russian Management Journal

Vol. 11, Issue 3

31-52

2013

  1. 8.         

Сторчевой М.А. Теория фирмы и стратегический менеджмент // Вопросы экономики

Storchevoy M.A. Theory of the Firm and Strategic Management // Voprosy economiki (Economics Issues)

Issue 1

131-146

2013

  1. 9.         

Широкова Г., Соколова Л. Формирование предпринимательской ориентации в российских фирмах малого и среднего бизнеса: роль институциональной среды  // Российский журнал менеджмента

Shirokova G. V., Sokolova L. S. Entrepreneurial Orientation Development in Russian SMEs: Role of Institutional Environment  // Russian Management Journal

Vol. 11, Issue 2

25-50

2013

  1. 10.      

Яблонский С.А. Многосторонние платформы и рынки (Хрестоматия) // Российский журнал менеджмента

Yablonsky S.A. Multisided Platforms and Markets: Basic Approaches, Concepts and Practices // Russian Management Journal

Vol. 11, Issue 4

57–78

2013

Other Academic Journals Included in the Higher Attestation Committee (VAK) List (in Economics)

  1. 11.      

Баранов И. Н., Рипак Х. А. Международные аккредитации и конкуренция в бизнес-образовании // Вестник СПбГУ. Cерия 8 "Менеджмент"

Baranov I.N., Ripak Kh.A. International Accreditation and Competition in Business Education // Vestnik (Herald) of Saint Petersburg University. Management Series

Issue 3

121-141

2013

  1. 12.      

Березинец И. В., Булатова Л. А., Ильина Ю. Б.
 Влияние объявлений о выплате дивидендов на доходность акций: исследование публичных компаний развивающегося рынка Индии // Вестник СПбГУ. Cерия 8 "Менеджмент"

Berezinets I.V., Bulatova L.A., Ilina Y.B. Dividends Announcements Impact on the Stock Returns: Evidence from the Emerging Market of India // Vestnik (Herald) of Saint Petersburg University. Management Series

Issue 4

3-28

2013

  1. 13.      

Березинец И.В., Ильина Ю.Б., Черкасская А.Д.
 Структура совета директоров и финансовая результативность российских открытых акционерных обществ  // Вестник СПбГУ. Cерия 8 "Менеджмент"

Berezinets I.V., Ilina Yu. B., Cherkasskaya A.D. Board  Structure and Financial Performance of Russian Public Companies  // Vestnik (Herald) of Saint Petersburg University. Management Series

Issue 2

3-52

2013

  1. 14.      

Веселова А.С. Многонациональные корпорации из растущих экономик: применимость существующих теорий // Проблемы современной экономики

Veselova A.S. MNCs from emerging economies: Applicability of existing theories // Problems of Modern Economics

Issue 4

-

2013

  1. 15.      

Власов С.А. Временные кластеры как форма межорганизационных взаимодействий // Креативная экономика

Vlasov S.A. Temporary clusters as a form of inter-organizational interactions // Kreativnaya Ekonomika (Creative Economy)

Issue 9 (81)

33-42

2013

  1. 16.      

Волков Д.Л., Никулин Е.Д. Управление прибылью в деятельности компании: теоретические подходы и эмпирические исследования // Вестник СПбГУ. Cерия 8 "Менеджмент"

Volkov D.L., Nikulin E.D.  Earnings Management in a Company’s Activities: Theoretical Approaches and Empirical Studies // Vestnik (Herald) of Saint Petersburg University. Management Series

Issue 3

3-22

2013

  1. 17.      

Гаврилова Т. А., Кудрявцев Д. В., Лещева И. А., Павлов Я. Ю. Об одном методе классификации визуальных моделей // Бизнес-информатика

Gavrilova T., Kudryavtsev D., Leshcheva I., .Pavlov Ya. On a method of visual models classification // Business Informatics

Vol. 26, Issue 4

32-44

2013

  1. 18.      

Гаранина Т.А., Кормильцева П.С. Принятие Международных стандартов финансовой отчетности в России: влияние на ценностную значимость финансовых отчетов // Международный бухгалтерский учет

Garanina T.A., Kormiltseva P.S. Adoption of International Financial Reporting Standards in Russia: influence on the valuable importance of financial reports // International Accounting

Vol. 6, Issue 252

19-28

2013

  1. 19.      

Гаранина Т.А., Леевик Ю.С., Пономарев А.В. Оценка устойчивости денежного компонента прибыли российских компаний  // Научно-технические ведомости Санкт-петербургского государственного политехнического университета. Экономические науки

Garanina T.A., Leevik Yu.S., Ponomarev A.V. The Persistence of the Cash Component of Russian Companies’ Earnings // St. Petersburg State Polytechnical University Journal. Economics

Issue 168

110-118

2013

  1. 20.      

Гладких И.В. Ценовая стратегия компании: понятие, содержание, структура // Вестник СПбГУ. Cерия 8 "Менеджмент"

Gladkikh I.V. Pricing Strategy: Concept, Content, Structure  // Vestnik (Herald) of Saint Petersburg University. Management Series

Issue 1

3-30

2013

  1. 21.      

Дерманов В.К. Экономические развитие: проблемы теории // Вестник СПбГУ. Cерия 8 "Менеджмент"

Dermanov V.K. The Economic Development: Theory Issues // Vestnik (Herald) of Saint Petersburg University. Management Series

Issue 2

81-97

2013

  1. 22.      

Клемина Т.Н. О чем не должны забывать представители теории менеджмента и преподаватели бизнес-школ (предисловие к разделу) // Вестник СПбГУ. Cерия 8 "Менеджмент"

Klemina T.N. What Management Scholars and Faculty at Business Schools Shouldn’t Forget about? (Preface to the Section)  // Vestnik (Herald) of Saint Petersburg University. Management Series

Issue 1

110-116

2013

  1. 23.      

Ландграф П.А. Органическая модель архитектуры брендов // Проблемы теории и практики управления

Landgraf P.A. The Organic Brand Arhitecture Model // The Issues of Management Theory and Practice

Issue 10

108-115

2013

  1. 24.      

Латуха М. О., Санникова Ю. С., Денисов А. Ф. Оценка системы управления человеческими ресурсами при слияниях и поглощениях // Вестник СПбГУ. Cерия 8 "Менеджмент"

Latuha M.O., Sannikova Yu.S., Denisov A.F. Human Resource Duediligence Process for Mergers and Acquisitions // Vestnik (Herald) of Saint Petersburg University. Management Series

Issue 3

69-90

2013

  1. 25.      

Леевик Ю.С., Воробьева Е.А. Управление оборотным капиталом как инструмент антикризисной политики российских предприятий пищевой промышленности // Российский научный журнал "Экономика и управление"

Leevik Yu.S., Vorob'eva E.A. Working Capital Management in the Russian Federation Food Industry: A Tool Suppoting its Anti-Crisis Policy // Russian Academic Journal "Economics and Management"

Issue 6

47-52

2013

  1. 26.      

Логачева А.В. Исследование системы оценки инновационных способностей организации // Международный научно-исследовательский журнал

Logacheva A.V.  Research of Innovation Capabilities Measurement Sysytem // Meždunarodnyj naučno-issledovatel’skij žurnal (International Research Journal)

Vol. 8-3, Issue 15

8-12

2013

  1. 27.      

Логинов Л.О.  Методы оценки ценности бренда: доработанная модель Фелдвика // Маркетинг и маркетинговые исследования

Loginov L.O. Methods of brand value assessment: advanced Feldwick’s model  // Marketing and Marketing Research

Issue 3

180-190

2013

  1. 28.      

Муравский Д.В., Смирнова М.М., Алканова О.Н. Оценка восприятия брендов потребителем, производителем и инвестором: развитие представления о капитале бренда // Вестник СПбГУ. Cерия 8 "Менеджмент"

Muravskii D.V., Smirnova M.M., Alkanova O.N. Towards an improved understanding of brand equity: estimating the perception of brands by consumers, producers and investors  // Vestnik (Herald) of Saint Petersburg University. Management Series

Issue 3

23-49

2013

  1. 29.      

Муравьев А.А., Гаранина Т.А. Развитие магистерских программ в российских вузах: как реагировать на неоднородность абитуриентов и студентов? // Вестник СПбГУ. Cерия 8 "Менеджмент"

Muravyev A.A., Garanina T.A. Development of Master Programs in Russian Universities: How to React on the Diversity of Applicants and Students?  // Vestnik (Herald) of Saint Petersburg University. Management Series

Issue 1

155-178

2013

  1. 30.      

Панибратов А.Ю., Сергеева А.А. Основы международной конкурентоспособности российских МНК из ИТ-сектора // Вестник СПбГУ. Cерия 8 "Менеджмент"

Panibratov A.Yu., Sergeeva A.A. Foundations of International Competitiveness of Russian MNEs in the IT Sector // Vestnik (Herald) of Saint Petersburg University. Management Series

Issue 4

52-69

2013

  1.  

Пикулева О.А., Голубева А.А. Дружественное слияние, или как вовлечь общественность в развитие территории? (учебный кейс) // Вестник СПбГУ. Cерия 8 "Менеджмент"

Pikuleva O.A., Golubeva A.A. It Is a Friendly Merger, or How to Involve the Public in the Development of the Area? // Vestnik (Herald) of Saint Petersburg University. Management Series

Issue 2

129-142

2013

  1. 32.      

Серова Л.С., Чуракова И.Ю. Сравнительный анализ развития микропредприятий в регионах России // Вестник СПбГУ. Cерия 8 "Менеджмент"

Serova L.S., Churakova I.Y. Microenterprise Development in Russia: Subregional Comparative Analysis // Vestnik (Herald) of Saint Petersburg University. Management Series

Issue 3

50-68

2013

  1. 33.      

Соколов М.Ю., Маслова С.В. Управление рисками в проектах государственно-частного партнерства // Вестник СПбГУ. Cерия 8 "Менеджмент"

Sokolov M.Yu., Maslova S.V. Risk Management in Public-Private Partnership Projects // Vestnik (Herald) of Saint Petersburg University. Management Series

Issue 4

100-124

2013

  1. 34.      

Старов С.А., Ландграф П.А.  Корпоративный брендинг как концепция маркетингa // Вестник СПбГУ. Cерия 8 "Менеджмент"

Starov S.A., Landgraf P.A. The Conceptualization of Corporate Branding in a Marketing Domain // Vestnik (Herald) of Saint Petersburg University. Management Series

Issue 4

70-99

2013

  1. 35.      

Черенков В.И. Общая теория маркетинга: текущее состояние и подходы к разработке // Вестник СПбГУ. Cерия 8 "Менеджмент"

Cherenkov V.I. General Theory of Marketing: Contemporary State of the Art and Some Approaches to Development // Vestnik (Herald) of Saint Petersburg University. Management Series

Issue 2

98-128

2013

  1. 36.      

Широкова Г.В., Зибарев И.А. Интернационализация предпринимательских фирм из стран с развивающейся экономикой: опыт России // Вестник СПбГУ. Cерия 8 "Менеджмент"

Shirokova G.V., Zibarev I.A. Internationalization of New Ventures from Emerging Economies: Case of Russia // Vestnik (Herald) of Saint Petersburg University. Management Series

Issue 1

69-109

2013

  1. 37.      

Широкова Г.В., Сторчевой М.А. Влияние социальных сетей на выход на зарубежные рынки российских предпринимательских фирм // Вестник СПбГУ. Cерия 8 "Менеджмент"

Shirokova G.V., Storchevoy M.A. Influence of Social Networks on the Entrance to Foreign Markets by Russian Entrepreneurial Firms // Vestnik (Herald) of Saint Petersburg University. Management Series

Issue 2

53-80

2013

  1. 38.      

Широкова Г.В., Цуканова Т.В.  Выход на международный рынок российских фирм малого и среднего бизнеса: интегративный подход к анализу  // Современная конкуренция

Shirokova G.,  Cukanova T. Foreign market entry for russian smes: integrative approach // Modern competition

Issue 3 (39)

50-63

2013

  1. 39.      

Юлдашева О. У. Репозиционирование и ребрендинг компании на рынке финансового брокериджа (учебный кейс) // Вестник СПбГУ. Cерия 8 "Менеджмент"

Yuldasheva O.U. Company’s Repositioning and Rebranding on the Financial Brokerage Market (Case Study) // Vestnik (Herald) of Saint Petersburg University. Management Series

Issue 3

91-120

2013

  1. 40.      

Юлдашева О.У., Багиев Г.Л., Прокопцов В.Е. Стратегические сети — современные организационные формы совместного предпринимательства и построения цепочек создания ценности // Известия Санкт-Петербургского университета экономики и финансов

Yuldaasheva O.U., Bagiev G.L., Prokopzcov V.E. Strategic networks — modern organizational forms of cooperation and chain value developmen  // Proceedings of the Saint-Petersburg State University of Economics and Finance

Issue 2

49-55

2013

  1. 41.      

Юлдашева О.У., Никифорова С.В., Никифорова Г.Ю. Экономическая оценка бренда территории // Бренд-менеджмент

Yuldasheva O.U., Nikiforova S.G., Nikiforova S.Yu. Economic Assessment of Territorial Brand // Brand-management

Issue 3

146-155

2013

  1. 42.      

Яблонский С.А., Муравский Д.В., Смирнова М.М. Управление брендами в многосторонних платформах: роль совместного брендинга  // Маркетинг и маркетинговые исследования

Yablonsky S.A., Muravskii D.V., Smirnova M.M. Brand management in multi-sided platforms: the role of co-branding  // Marketing and Marketing Research

Issue 5

356-363

2013

Other Academic Journals (in Other Sciences)

  1. 43.      

Зенкевич Н.А., Зятчин А.В. Кооперативное сильное равновесие в игре маршрутизации транспортных средств // Математическая теория игр и ее приложения

Zenkevich N., Zyatchin A. Cooperative strong equilibrium in a vehicle routing game // Matematicheskaya teoriya igr i yeye prilozheniya (Mathematical game theory and its applications)

Vol. 5, Issue 3

3-26

2013

  1. 44.      

Кучеров Д.Г., Абдулганиева А.Р. Анализ причин текучести кадров на промышленном предприятии // Кадровик. Кадровый менеджмент

Kucherov D., Abdulganieva A.Analysis of the causes of employee turnover in an industrial plant // Kadrovik. Kadrovyy menedzhment (Personnel Manager)

Issue 9

89-94

2013

  1. 45.      

Цыбова В.С., Завьялова Е.К. Управление человеческими ресурсами в инновационно-активных компаниях // Кадровик. Кадровый менеджмент

Tsybova T., Zavyalova E. HRM in innovatively-active companies. // Kadrovik. Kadrovyy menedzhment (Personnel Manager)

Issue 11

87 – 94

2013

 

Professional Journals

  1. 46.      

Гладких И.В., Глазунов О.Р., Домнин В.Н., Старов С.А. «Белочка: я пришла!»: парадоксы бренда // Новости маркетинга

Gladkikh I.V., Glazunov O.R., Domnin V.N., Starov S.A. «Squirrel: here I come!»: paradoxes of the brand. // Marketing News

Issue 2

39-48

2013

  1. 47.      

Иванов А.Е. Рассказ по картинке: можно ли ставить рядом конкурс и аукцион // ГОСЗАКАЗ: УПРАВЛЕНИЕ, РАЗМЕЩЕНИЕ, ОБЕСПЕЧЕНИЕ

Ivanov A. Story on the picture: whether to put next contest and auction //  State Order: Management, Arrangement, Provision

Issue 31

106-113

2013

  1. 48.      

Окулов В.Л., Серякова А. Путеводные звезды рейтингов // Рынок ценных бумаг

Okulov V., Seryakova A.  Ratings Guiding Stars // Rynok tsennykh bumag (Securities Market)

Issue 5

37-40

2013

Top
Пн
Вт
Ср
Чт
Пт
Сб
Вс