CEMS Бизнес-проекты

Бизнес-проект является обязательным курсом, который входит в программу подготовки по модели двойного диплома по специальности "Магистр международного менеджмента" Глобального альянса в области образования по менеджменту CEMS (CEMS MIM). Студенты программы CEMS выполняют консультационный проект для одной из компаний-корпоративных партнеров ВШМ СПбГУ. Ежегодно порядка 10 компаний принимают участие в проекте. Этот проект дает возможность студентам не только применить свои знания и навыки на практике, но и заручиться положительной рекомендацией на профессиональное будущее.  Рабочий язык – английский.

 

Проект реализуется ежегодно в весеннем семестре.  


Для участия в бизнес-проекте необходимо связаться с сотрудниками Центра карьер ВШМ СПбГУ с целью уточнения актуальных направлений/тем проектов предстоящего семестра.


Тел.: +7 (812) 323-84-65
E-mail: careercenter@gsom.pu.ru

 

Весной 2015 года с Институтом " Высшая школа менеджмента" СПбГУ сотрудничали компании: Indesit, L'Oreal, Daymon Worldwide, Schlumberger, IBM, Hilti и Siemens Gas Turbine Technologies.

 

Темы бизнес-проектов

•    Consumer understanding through packaging (Daymon Worldwide)
•    Strategy for repositioning of Life Time Service at Hilti Russia and CIS countries (Hilti)
•    Strategy Development of Facility management general contracting (Schlumberger)
•    E-commerce launch for Indesit and Hotpoint brands in Russia. Risk assessment of that project (Indesit)
•    Brand management on professional market: development strategy elaboration for highlighting/lightening category in mid-range beauty salons segment. (ex., MATRIX) (L’Oreal)
•    IBM laboratory enablement strategy as service science and technology organization in Russia (IBM)
•    Development of the methodology for costs of goods produces and recommendations on its implementations in Siemens Gas Turbines (Siemens Gas Turbine Technologies)
•    Trade marketing strategy optimization on the example of federal and regional retail clients (M.Video, Corporation Center) (Indesit)

 

 

Весной  2014 года с Институтом " Высшая школа менеджмента" СПбГУ сотрудничали компании: Sumeko,Indesit, L'Oreal, Schlumberger, IBM и ОАО "Сбербанк России".

 

Темы бизнес-проектов

  • Creating a marketing strategy for Vespa and Aprilia Russia (Sumeko)
  • Launch strategy of SDA business by brand Indesit in Russia. Risk assessment of that project (Indesit)
  • Growth regaining strategy on Série Expert line of L’Oréal Professionnel (L'Oreal)
  • Strategy Development of Oilfield Equipment Sourcing (Schlumberger)
  • IBM East Europe/Asia ClientMarketing Plan Creation (IBM)
  • General principles of credit and marketing risk assessment techniques in commercial banks on corporate clients on the example of "Sberbank of Russia": suggestions for optimization and implementation of better practices (ОАО "Сбербанк России")
  • Business development. The after sales world of profitability center: explore new services and accessories extending the current proposal to increase sales and revenues opportunities (Indesit)

Весной 2013 года  с Институтом " Высшая школа менеджмента" СПбГУ сотрудничали компании: Henkel, L'Oreal, McKinsey & Company, Indesit и Bryanston.

Темы бизнес-проектов

  • Industrial competitiveness of green (resource productive) operations and technologies for sustainable development in Russia (McKinsey & Company)
  • Hotpoint-Ariston brand strategy development. Risk assessment of brand migration to Hotpoint (Indesit)
  • Development strategy of professional brand Essie in Russia (L'Oreal)
  • Development of distribution strategy for decorative stickers Metylan Creativ' in Russia (Henkel)
  • Marketing of Russian coal within Russian market (Bryanston)
Наверх
Пн
Вт
Ср
Чт
Пт
Сб
Вс